Emlékek tükre
TARKOVSZKIJ-KIÁLLÍTÁS A MŰCSARNOKBAN
Fotókon elevenedik meg Andrej Tarkovszkij (1932–1986) orosz filmrendező Tükör című önéletrajzi ihletésű filmjének képi világa a Műcsarnok új kiállításán, ami Emlékek tükre címmel nyílt meg a Magyar Művészeti Akadémia intézményében. A hatvan fekete-fehér fényképet bemutató tárlat, ami december 10-ig látogatható a Műcsarnok Kamaratermében, a művész visszaemlékezéseibe és álmaiba kalauzolja el a látogatókat.
Fotókon elevenedik meg Andrej Tarkovszkij (1932–1986) orosz filmrendező Tükör című önéletrajzi ihletésű filmjének képi világa a Műcsarnok új kiállításán, ami Emlékek tükre címmel nyílt meg a Magyar Művészeti Akadémia intézményében. A hatvan fekete-fehér fényképet bemutató tárlat, ami december 10-ig látogatható a Műcsarnok Kamaratermében, a művész visszaemlékezéseibe és álmaiba kalauzolja el a látogatókat.
A kiállításon látható családi, valamint a film forgatásán készült fényképek mellett Tarkovszkij apjának, Arszenyij Tarkovszkij költőnek nagyméretű molinókon egy-egy versrészlete olvasható. Tarkovszkij önéletrajzi filmjének számos képét a múlt század elejéről származó, régi családi fényképek felhasználásával komponálta, a most megnyíló kiállítást a filmrendező fia, a Nemzetközi Andrej Tarkovszkij Intézet elnöke rendezte.
Andrej A. Tarkovszkij a megnyitón elmondta, hogy húsz éve foglalkozik apja hagyatékának feldolgozásával, de nem régen találta meg az 1930-as években készült fényképeket, amelyekből sokkal több derült ki számára apja gyerekkorából, mint amit személyes beszélgetéseik során tudott meg. A Tükör című film szoros kapcsolatban áll a költészettel, amelyet nagyapja, Arszenyij Tarkovszkij versei ihlettek. A film vázát ezek a régi családi fotók adták.
A szeretteiről, ismerős helyszínekről, az ország történelmi pillanatairól készült felvételek értékes fotóarchívumot alkotnak, amelyet Andrej Tarkovszkij szülei hagyományoztak rá, mint autentikus és spirituális családi örökséget.
A fotógyűjtemény több mint 500, az 1930-as évekből származó fényképet és üvegnegatívot foglal magába, amelyek nagy részét a neves orosz fotográfus, Lev Gornung készítette, aki a filmrendező édesapja, Arszenyij Tarkovszkij költő barátja volt.
A nagy gonddal kiválogatott 60 fekete-fehér fénykép a művész visszaemlékezéseibe és álmaiba kalauzolja a nézőt, valamint a film kulisszái mögé is betekintést kínál, ahol a felvételek egykori szereplői, az emlékek színészekben és díszletben öltenek testet. Spirituális utazás részeseivé válhatunk az élet valósága és a műalkotás között, mely a rendező számára elválaszthatatlan fogalmak végigkísérték Tarkovszkij munkásságát.
Enyedi Ildikó filmrendező a megnyitón méltatta Andrej Tarkovszkij rendezői munkásságát. Mint fogalmazott: "kis hal vagyok ugyanabban az óceánban, amiben ő a nagy fehér bálna".
További információk a Műcsarnok honlapján itt érhetőek el.
Andrej A. Tarkovszkij a megnyitón elmondta, hogy húsz éve foglalkozik apja hagyatékának feldolgozásával, de nem régen találta meg az 1930-as években készült fényképeket, amelyekből sokkal több derült ki számára apja gyerekkorából, mint amit személyes beszélgetéseik során tudott meg. A Tükör című film szoros kapcsolatban áll a költészettel, amelyet nagyapja, Arszenyij Tarkovszkij versei ihlettek. A film vázát ezek a régi családi fotók adták.
A szeretteiről, ismerős helyszínekről, az ország történelmi pillanatairól készült felvételek értékes fotóarchívumot alkotnak, amelyet Andrej Tarkovszkij szülei hagyományoztak rá, mint autentikus és spirituális családi örökséget.
A fotógyűjtemény több mint 500, az 1930-as évekből származó fényképet és üvegnegatívot foglal magába, amelyek nagy részét a neves orosz fotográfus, Lev Gornung készítette, aki a filmrendező édesapja, Arszenyij Tarkovszkij költő barátja volt.
A nagy gonddal kiválogatott 60 fekete-fehér fénykép a művész visszaemlékezéseibe és álmaiba kalauzolja a nézőt, valamint a film kulisszái mögé is betekintést kínál, ahol a felvételek egykori szereplői, az emlékek színészekben és díszletben öltenek testet. Spirituális utazás részeseivé válhatunk az élet valósága és a műalkotás között, mely a rendező számára elválaszthatatlan fogalmak végigkísérték Tarkovszkij munkásságát.
Enyedi Ildikó filmrendező a megnyitón méltatta Andrej Tarkovszkij rendezői munkásságát. Mint fogalmazott: "kis hal vagyok ugyanabban az óceánban, amiben ő a nagy fehér bálna".
További információk a Műcsarnok honlapján itt érhetőek el.