The selected web content no longer exists.

Városliget 1969–2023
Benkő Imre Városligetben fotózott alkotásaiból nyílt kiállítás a Mai Manó Házban
Az idén 80 éves Benkő Imre fotográfusnak, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagjának a Városligetben fotózott 50 alkotásából nyílt kiállítása a Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Házban, ami Budapest 150 évének egy apró szeletét mutatja be. Az 1969-ben elkezdett fotósorozat szinte minden évben bővült egy-egy alkotással. Az október 1-ig látható, Városliget. Budapest, 1969-2023 című tárlat kurátora Baki Péter, egyik érdekessége pedig az, hogy a művész eddig még ki nem állított színes fotóit is megtekinthetik az érdeklődők.
Az idén 80 éves Benkő Imre fotográfusnak, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagjának a Városligetben fotózott 50 alkotásából nyílt kiállítása a Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Házban, ami Budapest 150 évének egy apró szeletét mutatja be. Az 1969-ben elkezdett fotósorozat szinte minden évben bővült egy-egy alkotással. Az október 1-ig látható, Városliget. Budapest, 1969-2023 című tárlat kurátora Baki Péter, egyik érdekessége pedig az, hogy a művész eddig még ki nem állított színes fotóit is megtekinthetik az érdeklődők.
„Fotográfusként a való világ vizuális értelmezése, az ember és környezetének sajátos dokumentatív ábrázolása érdekel. Az emberi létezés stációit kutatom, a valóságon átszűrt élményeimet képekbe, fotóesszékbe fogalmazom, szubjektív korlenyomatokat készítek." (Benkő Imre)
Benkő Imre alkotói attitűdje rendszerint olyan fotósorozatok létrehozásában csúcsosodik ki, amelyek éveket, illetve nem ritka esetben évtizedeket ölelnek fel. Az Ózdon vagy éppen a Sziget fesztiválon készített sorozatai megmutatják ezt a szívósságot. Képei azonban mindvégig egy vizuális nyelven közvetítik mondanivalójukat, s rögtön felismerhető bennük az a csak Benkő Imrére jellemző perspektívahasználat vagy látószögválasztás, mely az ő érzékeny és humorral fűszerezett szemléletmódjából fakad. Ugyanakkor ezen túlmenően egy olyan alkotói szemléletmódot hordoznak fotográfiái, melyek André Kertésztől datálhatóan honosodtak meg a fotótörténetben, ez pedig a humanista fotográfia, mely később elsősorban a francia fotóművészek munkáiban vált vezérlő elvként beágyazva életművükbe.

© Benkő Imre - Majális. Városliget. Budapest, 2000
A Városligetben fényképezett 50 alkotás olyan, 1969-ben elkezdett fotósorozat, ami szinte minden évben bővült egy-egy alkotással. Benkő Imre otthonosan érzi magát azokban a szituációkban, melyek által a városban élő kisemberek sorsát mutathatja be láthatatlan módon, hiszen párját ritkítóan megvan benne az a szakmai alázat és az emberekhez való érzékeny megközelítés, mely során képein az átlagemberek válnak főhőssé.

© Benkő Imre - Majális. Városliget. Budapest, 2013
Benkő Imre húszéves korában kezdett ismerkedni a fényképezéssel. 1975-ben és 1978-ban aranyérmet nyert a World Press Photo pályázaton. 1992-ben az ózdi kohászat leépülését megörökítő sorozatával elnyerte a W. Eugene Smith-alap (New York) ösztöndíját. 1968-1986-ig az MTI Fotó munkatársa, majd a Képes 7 és az Európa Magazin fotográfus-főmunkatársa volt. 1991 és 2008 között fotóit külföldön a párizsi Wostok Press fotóügynökség képviselte.
1988 óta különböző ösztöndíjakkal (Kassák Lajos Művészeti Ösztöndíj, Budapest Fotográfiai Ösztöndíj, André Kertész és Hungart-ösztöndíj) alkotott. Egyéni kiállításainak száma meghaladja a hetvenet, alkotásaival több száz csoportos bemutatón szerepelt a világ különböző tájain. Több jelentős közgyűjtemény, galéria és magángyűjtő őrzi a műveit.

© Benkő Imre - Critical Mass. Városliget. Budapest, 2013