The selected web content no longer exists.

Bohus Zoltán kiállítása Pozsonyban
A Pozsonyi Magyar Kulturális Héten nyílt kiállítás Bohus Zoltán üvegművész munkáiból a Byzant Galériában. A „Több, mint szomszéd" elnevezésű programsorozat részeként két hétig látható a tárlat a Zichy-palota kiállítótermében.
Bohus Zoltán üvegművész kiállítását szlovák részről Štěpan Pala üvegművész nyitotta meg, míg magyar részről Dr. Szabó Lilla művészettörténész tartott rövid előadást Bohus Zoltán üvegalkotásairól. Az előadás szövege letölthető innen.
A kiállítás megnyitójának időpontja: 2015. június 9., kedd, 19 óra. Megtekinthető: 2015. június 30-ig (Pozsony, Ventur u. 9.).
* meghívó *
A kiállítás megnyitójának időpontja: 2015. június 9., kedd, 19 óra. Megtekinthető: 2015. június 30-ig (Pozsony, Ventur u. 9.).
* meghívó *
Bohus Zoltán a Nemzet Művésze. 1961 és 1966 között végezte el a budapesti Magyar Iparművészeti Főiskola díszítő-festő szakát Z. Gács György tanítványaként, majd önálló művészként dolgozott. Budapesten rendezte be műtermét, napjainkban is a Százados úti művésztelepen dolgozik.
Művészi munkásságát végigkísérte a művészpedagógusi tevékenység, amely során üvegművész-nemzedékeket indított útjára: 1966 és 2010 között a Magyar Iparművészeti Főiskola, majd az egyetem, később a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanáraként tevékenykedett, ahol 1993 és 1996 között a Szilikát Tanszék tanszékvezetője, 1996 és 2010 között az Üveg Szak vezetője volt.
Kezdetben zomác- és ötvösművészettel, szobrászati feladatok megoldásával foglalkozott, részt vett ezen művészeti ágazatok hazai és külföldi kiállításain, szobrászati alkotótelepeken dolgozott, néhány állami megbízásra készült munkát valósított meg.
Az 1970-es évek közepén fordul érdeklődése az üveg felé, de ekkor még számos fémszobrászati alkotás is született műhelyében: elsősorban a csillogó, fényes krómacél-lemezt munkálta meg. Üvegművészeti munkássága révén a nemzetközi áramlatokkal párhuzamosan a magyar üvegművészet új ágazata bontakozott ki: az elődök (a két szobrászművész, Vilt Tibor és Schaár Erzsébet), valamint a számos alkotóterületen dolgozó Z. Gács György tevékenysége nyomán néhány kortársával (Buczkó György, Kertészfi Ágnes, Lugossy Mária, Mészáros Mari) az üveg plasztikai alkalmazása, az autonóm üveg-műtárgyak előtt nyitotta meg a kaput.
Különleges technikaalkalmazásával – amelynek alapja a hideg üveg ragasztásos, fémgőzöléses, csiszolásos, polírozásos megmunkálása, illetve megformálása – már a múlt század hetvenes-nyolcvanas évtizedfordulója óta a nemzetközi üvegművészetben is figyelmet keltett: alkotásai – amelyek különleges térbeli megjelenését a fény, illetve a szín és a transzparencia teszi különössé és sejtelmessé – mind az európai, mind a tengerentúli üvegművészeti kiállítások rendszeres résztvevőivé váltak. Hazai és külföldi bemutatkozásainak szakmai rangját számos elismerés, díj fémjelzi, műveit a világ legrangosabb iparművészeti, illetve üvegművészeti gyűjteményei vásárolták meg.
Művészetét számos kritika, elemzés, tanulmány dokumentálta: a mintegy öt évtized alatt megjelent közlemények bőséges sorozata mellett számos katalógus tárgyalja és ismerteti munkásságát, míg átfogó jelleggel a 2009-ben megjelent, a Geopen Kiadó gondozásában kiadott, Nagy T. Katalin tanulmányával kísért reprezentatív album foglalja össze művészetét.