The selected web content no longer exists.

A IV. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntős helyezettei (Fotó/Forrás: Mudra László / Zeneakadémia)
Szerb szoprán nyerte a IV. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyt
A 31 éves szerb szoprán, Sonja Šarić kapta a 30 ezer eurós első díjat és a közönségdíjat is a Zeneakadémia által szervezett IV. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny szeptember 5-i díjkiosztó gálaestjén. A 20 ezer euróval járó második helyen Azat Malik kazah bariton végzett, a 10 ezer eurós harmadik díjat Jihoon Son dél-koreai tenor kapta, a szintén 10 ezer eurós, a Magyar Művészeti Akadémia támogatásával létrejött Marton Éva Különdíjat pedig Deniz Uzun török-német mezzoszoprán/alt vehette át. A versenyt jövőre is megrendezik.
A szombat este a Zeneakadémia Nagytermében megtartott döntőn a versenyzők két fordulóban adtak elő egy-egy áriát a Magyar Állami Operaház Zenekara kíséretével, Kocsár Balázs főzeneigazgató vezényletével, emellett minden énekes kisfilmen is bemutatkozott a nézőknek, akik a kiosztott szavazólapon voksolhattak kedvencükre. A zsűri ezután határozott a díjakról, majd azokat a szintén a Nagyteremben rendezett vasárnap esti gálakoncerten hirdették ki és adták át.
A megmérettetésen számos különdíj is gazdára talált.
Az egyetlen magyar döntős, Fürjes Anna Csenge nyerte a Fidelio lap felajánlásában a Fidelio Fortissimo különdíjat, amely komoly értékű médiacsomaggal jár együtt.
A tehetséges versenyző ezen felül a Magyar Rádió Művészeti Együtteseitől, illetve a Miskolci Szimfonikus Zenekartól nyert egy-egy meghívást, valamint a Papageno kulturális portál különdíjával is gazdagodott. A második helyezett Azat Malik kazah baritont – aki egyébként 2016-ban már indult a II. Marton Éva Énekversenyen, és akkor is a döntőbe jutott – egy-egy fellépési lehetőséggel jutalmazta a Magyar Állami Operaház és a Müpa. A harmadik helyezett Son Jihoon dél-koreai tenort ugyancsak meghívta az Operaház, illetve a Filharmónia Magyarország koncertszervező. A döntőbe jutottak közül az argentin Germán Enrique Alcántara fellépési lehetőséget kapott egy koncerten a 2022/2023-as évadban a Zeneakadémiától, illetve valamely következő nyári előadásban a Margitszigeti Színháztól, továbbá a legjobb baritonnak járó 800 eurós Bravo Bariton díjat vehette át a Serj Mecenat Classic Foundation of Mongolia felajánlásával.
„Egy zsűrielnök jobb, ragyogóbb és szebb hangokat és embereket nem is kívánhat egy nemzetközi versenynek" – hangsúlyozta Marton Éva, a Zeneakadémia professor emeritusa, akadémikus a díjátadón. A verseny névadója köszönetet mondott a Zeneakadémiának, a rangos nemzetközi zsűrinek, a fiatal énekeseknek, a támogatóknak, és mindenkinek, aki dolgozott a verseny létrehozásán.
„Megismertünk más kultúrákat, és egy olyan versenyzői közösséget, amely összetartó volt, és amelynek tagjai egymás sikeréért is szorítottak" – tette hozzá.
Marton Éva bejelentette, hogy az V. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny megrendezését 2022-ben tervezi a Zeneakadémia. Úgy fogalmazott: azért fontos ez a világszínvonalú megmérettetés, mert népszerűsíti Magyarországot külföldön. „Egy ilyen verseny létrehozása önmagában világszenzáció, és erősíti a nekem oly kedves magyar haza hírnevét" – emelte ki.
„A 100 legjobb előadó-művészeti egyetem egyikének színpadán állunk az egyetemek világranglistái szerint. A Liszt Akadémia és a Nemzetközi Marton Éva Énekverseny közös küldetése a fiatal tehetségek gondozása, pályájuk segítése" – hangsúlyozta dr. Vigh Andrea, a Zeneakadémia rektora a szombati döntő előtt. Köszönetet mondott Marton Éva professzor emeritának, a verseny névadójának, hogy példamutató fegyelmezettséggel, odafigyeléssel áll a Zeneakadémia mellett, mely létrejötte óta ad otthont a zenei világ legnagyobbjainak, mind oktatóknak, mind előadóknak.
A megmérettetésen számos különdíj is gazdára talált.
Az egyetlen magyar döntős, Fürjes Anna Csenge nyerte a Fidelio lap felajánlásában a Fidelio Fortissimo különdíjat, amely komoly értékű médiacsomaggal jár együtt.
A tehetséges versenyző ezen felül a Magyar Rádió Művészeti Együtteseitől, illetve a Miskolci Szimfonikus Zenekartól nyert egy-egy meghívást, valamint a Papageno kulturális portál különdíjával is gazdagodott. A második helyezett Azat Malik kazah baritont – aki egyébként 2016-ban már indult a II. Marton Éva Énekversenyen, és akkor is a döntőbe jutott – egy-egy fellépési lehetőséggel jutalmazta a Magyar Állami Operaház és a Müpa. A harmadik helyezett Son Jihoon dél-koreai tenort ugyancsak meghívta az Operaház, illetve a Filharmónia Magyarország koncertszervező. A döntőbe jutottak közül az argentin Germán Enrique Alcántara fellépési lehetőséget kapott egy koncerten a 2022/2023-as évadban a Zeneakadémiától, illetve valamely következő nyári előadásban a Margitszigeti Színháztól, továbbá a legjobb baritonnak járó 800 eurós Bravo Bariton díjat vehette át a Serj Mecenat Classic Foundation of Mongolia felajánlásával.
„Egy zsűrielnök jobb, ragyogóbb és szebb hangokat és embereket nem is kívánhat egy nemzetközi versenynek" – hangsúlyozta Marton Éva, a Zeneakadémia professor emeritusa, akadémikus a díjátadón. A verseny névadója köszönetet mondott a Zeneakadémiának, a rangos nemzetközi zsűrinek, a fiatal énekeseknek, a támogatóknak, és mindenkinek, aki dolgozott a verseny létrehozásán.
„Megismertünk más kultúrákat, és egy olyan versenyzői közösséget, amely összetartó volt, és amelynek tagjai egymás sikeréért is szorítottak" – tette hozzá.
Marton Éva bejelentette, hogy az V. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny megrendezését 2022-ben tervezi a Zeneakadémia. Úgy fogalmazott: azért fontos ez a világszínvonalú megmérettetés, mert népszerűsíti Magyarországot külföldön. „Egy ilyen verseny létrehozása önmagában világszenzáció, és erősíti a nekem oly kedves magyar haza hírnevét" – emelte ki.
„A 100 legjobb előadó-művészeti egyetem egyikének színpadán állunk az egyetemek világranglistái szerint. A Liszt Akadémia és a Nemzetközi Marton Éva Énekverseny közös küldetése a fiatal tehetségek gondozása, pályájuk segítése" – hangsúlyozta dr. Vigh Andrea, a Zeneakadémia rektora a szombati döntő előtt. Köszönetet mondott Marton Éva professzor emeritának, a verseny névadójának, hogy példamutató fegyelmezettséggel, odafigyeléssel áll a Zeneakadémia mellett, mely létrejötte óta ad otthont a zenei világ legnagyobbjainak, mind oktatóknak, mind előadóknak.