Gelencsér Gábor
filmtörténész - Budapest, 1961. -
1989–97-ig a Magyar Filmintézet munkatársa, 1990–92 között a Filmkultúra, 1998–2002 között a Filmvilág szerkesztője. A Pannonhalmi Szemle szerkesztőségének, valamint a Metropolis, a Filmtett és az Iskolakultúra szerkesztőbizottságának tagja. Kötetei: A Titanic zenekara. Stílusok és irányzatok a hetvenes évek magyar filmművészetében (2002); Filmolvasókönyv. Írások filmművészeti kötetekről (2003); Más világok. Filmelemzések (2005); Káoszkeringő. Gothár Péter filmjei (2006).
2007-ben Balázs Béla-díjat kapott.
Az ELTE BTK MMI Filmtudomány Tanszékének docense (2013).
Gelencsér Gábor előadás Szász János filmjéről.
2013. október 29.
Hogyan jelezte előre a magyar film újjászületését Fábri azóta klasszikussá vált műve? Hogy válik benne mellékessé a sematizmus által diktált ideológiai tartalom? Gelencsér Gábor bevezetője az 53 magyar film vetítése előtt.
2013. április 25.
Gelencsér Gábor az 53 magyar film vetítése előtt a Bakaruhában filmtörténeti kontextusáról, időtlenségéről beszél.
2013. február 19.
A Húsz óra (1965) a magyar újhullám egyik meghatározó alkotása, az ekkor már beérkezett Fábri Zoltán filmrendezőt mégsem soroljuk az újhullám alkotói (Szabó István, Gaál István, Kósa Ferenc, Sára Sándor, Jancsó Miklós) közé.
2013. február 12.
L E X I K O N
Q
Y