Közgyűlést tartott a Magyar Művészeti Akadémia
A Pesti Vigadóban, a Magyar Művészeti Akadémia székházában tartotta őszi közgyűlését az MMA 2024. október 15-én. Az esemény elején a tagok megemlékeztek a közelmúltban elhunyt Novák Ferenc Tata koreográfus-etnográfusról és Király Levente színművészről, az MMA rendes tagjairól.
Közérdekű adatok
Pályázatok
AZ MMA-24-P2 KÓDJELŰ PÁLYÁZAT EREDMÉNYE
MŰKÖDÉSI TÁMOGATÁSBAN RÉSZESÜLŐK LISTÁJA – 2024.
AZ MMA-24-P1 KÓDJELŰ PÁLYÁZAT EREDMÉNYE
A Pesti Vigadó kiállításai
minden nap 10:00 és 19:00
között tekinthetőek meg.
2024. július 22. és augusztus 11.
között az intézmény zárva tart!
Információk, időpontok és jegyárak ––> Pesti Vigadó
Hírlevél
Emlékezés és újjászületés Devecserben
2012. október 4. az emlékezés napja. Két éve borította el a vörös ár Kolontár és Devecser jelentős részét. Két év múltán egyfajta urbanisztikai csodát láthatunk a két településen. A lélek gyógyítására pedig Makovecz Imre koncepciója alapján elkészült az Újjászületés Kápolnája is.
Makovecz Imre – Az építész és művész életútja és hagyatéka
Érsekújvár – 13.00: Makovecz Imre élete és munkássága címmel rendeznek szakmai találkozót a városháza üléstermében.
Tormay Cécile-emlékkonferencia
A Magyar Művészeti Akadémia 2012. október 5-én, a Tormay Cecil Emlékév keretében konferenciát rendez az elfeledett és vitatott írónő tiszteletére.
Kitárta kapuit a Mesemúzeum
Mesemúzeum és Meseműhely nyílik 2012. október 2-án Budapesten a Várnegyedben, az I. kerületi Döbrentei utcában. Ez az első olyan magyar intézmény, amelynek teljesen a mese áll a középpontjában. A múzeum alapötlete Kányádi Sándor költőtől származik.
Kápolna Devecserben – Az Újjászületés Emlékhelye
A vörösiszap-katasztrófa után épült devecseri új lakóparkban a tragédia második évfordulóján, 2012. október 4-én adják át a Makovecz Imre tervei alapján készült ökumenikus kápolnát.
Kápolna Devecserben – Az Újjászületés Emlékhelye
A vörösiszap-katasztrófa után épült devecseri új lakóparkban a tragédia második évfordulóján, 2012. október 4-én adják át a Makovecz Imre tervei alapján készült ökumenikus kápolnát.
Noé bárkája a Néprajzi Múzemban – Elhallgatott népénekkutatás az '50-es években
Tárlattal tiszteleg a Néprajzi Múzeum a Szakrális Művészetek Hete és a Lajtha-év alkalmából két, Kossuth-díjjal kitüntetett népzenekutatónk dunántúli népénekgyűjtő munkássága előtt. Az 1963-ban elhunyt Lajtha László zeneszerző, valamint Erdélyi Zsuzsanna néprajztudós, a Magyar Művészeti Akadémia Népművészeti, Néprajzi Tagozatának tagja, és az általuk vezetett lelkes kutatók ugyanis 1951 és 1963 között Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye több mint száz településén gyűjtöttek népénekeket.
Fekete György életműve az Iparművészetiben
Famozaikokon, rajzokon, kollázsokon, kisplasztikákon keresztül tekinti át a 80 éves Fekete György képzőművészi életművének eddigi hat évtizedét az Iparművészeti Múzeum Aranykor című, 2012. szeptember 29-től november 4-ig látogatható kiállítása.
Geszler Mária Santa Fében
A Nemzetközi Kerámia Akadémia (International Academy of Ceramics) Európa legismertebb és a kerámiaművészet területén a világ egyik legtekintélyesebb művészeti akadémiája.
Rangos elismerést kapott Jakobovits Miklós
A Magyar Érdemrend Középkeresztjével tüntették ki Jakobovits Miklós váradi képzőművészt, az MMA rendes tagját, aki Kolozsvárott vette át a kitüntetést.
Szakonyi Károly elismerése a magyar dráma ünnepén
2012. szeptember 21. a magyar dráma napja. 1883-ban ezen a napon volt Madách Imre Az ember tragédiája című drámai költeményének ősbemutatója a Nemzeti Színházban. A művet Paulay Ede állította színpadra. A Katona József Színházban a Színházi Dramaturgok Céhe tagjainak szavazatai alapján veheti át Az Évad Legjobb Magyar Drámája díjat ezen a napon Szálinger Balázs Köztársaság című művéért.
Török Ferenc: Úton
„Nem magunknak, nem a mi építészeti dicsőségünkre építünk templomot, hanem a közösség szolgálatára, nagyon elmélyült és nagyon alapos szakmai felkészültséggel és belső hittel" – fogalmazza meg Török Ferenc a Párbeszéd Házában 2012. szeptember 15-én nyílt kiállításának kísérő-kiadványában.