A kiválasztott webtartalom nem létezik.
Kucsera Tamás Gergely, Anton Molnár
Anton Molnár kiállítása a Vigadó Galériában
Megnyílt Anton Molnár Franciaországban élő magyar festő tárlata Budapesten; az Egyszerre minden című kiállításon az érdeklődők megismerhetik a művész gyermekkori rajzait, diplomamunkáját, legújabb olajképeit, az ezredfordulót és a 21. század hangulatát idéző festményeit a Pesti Vigadóban. A perfekcionista hírében álló művész bármire képes festeni, egy újságra vagy egy kartonpapírra is. Munkáiból is látszik, hogy a legjobb értelemben vett kozmopolita ő, aki Franciaországban vált vérbeli festővé. Olyanná, aki nemcsak éli, hanem festi is az életet. Sajátos urbánus létezése átitatódik művészetével, élet és művészet nála egységben van. Fotórealizmus és barokkos gazdagság, pop art szemlélet, megannyi apró csalafintaság és rejtett üzenet jelenik meg a képein, amelyek csodálkozásra késztetnek minket.
Évek után újra Budapesten állít ki Anton Molnár az egyik legsikeresebb, és legismertebb külföldön élő magyar festőművész, aki többek között Párizsban, Tokióban, Szingapúrban és New Yorkban rendez tárlatokat. Az Egyszerre minden című kiállítással komplex anyag érkezett Budapestre. A festő kedvenc témai mellett láthatók kora gyermekkori alkotásai, iskolai tanulmányrajzai is és jól ismert, világot megjárt csendéletek, portrék is. Anton Molnar figurális festő, klasszikus technikával dolgozik, melyet a flamand és olasz reneszánsz mesterek fejlesztettek ki. A festményein sokszor szerepel kalligráfia és pop-art elemek is.
A festőművész több mint három évtizede hagyta el Magyarországot, első hazai kiállítása 2002-ben volt. A mostani tárlat túlmutat ezen az időszakon, hiszen bemutatja a művész gyermek- és ifjúkori rajzait is, melyek közül az elsőt két évesen készítette. A kiállított olajképek viszont az elmúlt egy évben készültek – emlékeztetett a megnyitón Rockenbauer Zoltán művészettörténész, a kiállítás kurátora. Hozzátette, hogy Anton Molnárról a többségnek a hiperrealizmus, a pop-art és a 21. századi street art jut eszébe, azonban művészetére jelentősen hatott a barokk, a manierizmus és az impresszionizmus is. A mostani kiállításon a festő sok magyar vonatkozású képe, többek között a Kádár-rendszerrel szembeni lázadást megjelenítő alkotásai és világkörüli, például polinéziai utazásainak emlékei is láthatók.
A művész megköszönte a jelenlévő Gyürk Dorottyának, Szentendre korábbi kulturális alpolgármesterének, hogy kezdeményezőként – közel két esztendeje – a kiállítás lehetőségét felvetette, valamint Kucsera Tamás Gergely MMA-főtitkárnak, hogy a mindvégig támogatta a megvalósulást. Kucsera Tamás Gergely elmondta, hogy az Akadémia a diaszpórában élő magyarságért is felelősséget vállal, ezért természetes, hogy egy több mint harminc éve Nyugat-Európában élő magyar művész kiállítását lehetővé teszi az MMA, székházában, a Pesti Vigadóban.
Anton Molnár, azaz Molnár Antal 1957-ben született Budapesten, gyermekkorát Magyarországon és Afrikában töltötte. Általános iskolai tanulmányait Magyarországon és Afrikában, Bamakóban végezte, mivel édesapja egy darabig ott dolgozott egy egyetemen. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában festő szakon végzett 1976-ban, majd a Szépművészeti Múzeumban dolgozott, míg fel nem vették a Képzőművészeti Főiskolára, ott 1983-ban diplomázott festőművészként. Már a diploma megszerzése előtt, 1981-től rendszeresen megjelentek művei magyar és külföldi tárlatokon, többek között a párizsi közönség is megismerhette munkáit. 1986-ig a főiskolán maradt mesterképzésen. Ebben az évben az ENSZ grafikusi megbízatást ajánlott fel neki Genfben, majd két évvel később Párizsban telepedett le. 1988-ban családjával együtt Franciaországba költözött, ma a Párizs melletti Fontainebleau-ben él.
A festőművész első képét háromévesen festette, az akvarell Latabár Kálmánt ábrázolja, miután látta őt egy szilveszteri műsorban szteppelni. A Képzőművészeti Főiskola elvégzése után lemezborítókat tervezett Szörényi Leventének, Bródy Jánosnak, Fenyő Miklósnak, Szikora Róbertnek és a KFT zenekarnak. Fotózta Tina Turnert és a Dire Straits együttest budapesti koncertjükön. A művészeti alapítványok tulajdonában, híres magángyűjtemények termeiben, többek között Cindy Crawford és Jacques Chirac volt francia elnök tulajdonában láthatók művei.
A festőművész több mint három évtizede hagyta el Magyarországot, első hazai kiállítása 2002-ben volt. A mostani tárlat túlmutat ezen az időszakon, hiszen bemutatja a művész gyermek- és ifjúkori rajzait is, melyek közül az elsőt két évesen készítette. A kiállított olajképek viszont az elmúlt egy évben készültek – emlékeztetett a megnyitón Rockenbauer Zoltán művészettörténész, a kiállítás kurátora. Hozzátette, hogy Anton Molnárról a többségnek a hiperrealizmus, a pop-art és a 21. századi street art jut eszébe, azonban művészetére jelentősen hatott a barokk, a manierizmus és az impresszionizmus is. A mostani kiállításon a festő sok magyar vonatkozású képe, többek között a Kádár-rendszerrel szembeni lázadást megjelenítő alkotásai és világkörüli, például polinéziai utazásainak emlékei is láthatók.
A művész megköszönte a jelenlévő Gyürk Dorottyának, Szentendre korábbi kulturális alpolgármesterének, hogy kezdeményezőként – közel két esztendeje – a kiállítás lehetőségét felvetette, valamint Kucsera Tamás Gergely MMA-főtitkárnak, hogy a mindvégig támogatta a megvalósulást. Kucsera Tamás Gergely elmondta, hogy az Akadémia a diaszpórában élő magyarságért is felelősséget vállal, ezért természetes, hogy egy több mint harminc éve Nyugat-Európában élő magyar művész kiállítását lehetővé teszi az MMA, székházában, a Pesti Vigadóban.
Anton Molnár, azaz Molnár Antal 1957-ben született Budapesten, gyermekkorát Magyarországon és Afrikában töltötte. Általános iskolai tanulmányait Magyarországon és Afrikában, Bamakóban végezte, mivel édesapja egy darabig ott dolgozott egy egyetemen. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában festő szakon végzett 1976-ban, majd a Szépművészeti Múzeumban dolgozott, míg fel nem vették a Képzőművészeti Főiskolára, ott 1983-ban diplomázott festőművészként. Már a diploma megszerzése előtt, 1981-től rendszeresen megjelentek művei magyar és külföldi tárlatokon, többek között a párizsi közönség is megismerhette munkáit. 1986-ig a főiskolán maradt mesterképzésen. Ebben az évben az ENSZ grafikusi megbízatást ajánlott fel neki Genfben, majd két évvel később Párizsban telepedett le. 1988-ban családjával együtt Franciaországba költözött, ma a Párizs melletti Fontainebleau-ben él.
A festőművész első képét háromévesen festette, az akvarell Latabár Kálmánt ábrázolja, miután látta őt egy szilveszteri műsorban szteppelni. A Képzőművészeti Főiskola elvégzése után lemezborítókat tervezett Szörényi Leventének, Bródy Jánosnak, Fenyő Miklósnak, Szikora Róbertnek és a KFT zenekarnak. Fotózta Tina Turnert és a Dire Straits együttest budapesti koncertjükön. A művészeti alapítványok tulajdonában, híres magángyűjtemények termeiben, többek között Cindy Crawford és Jacques Chirac volt francia elnök tulajdonában láthatók művei.
Gyakran látogat haza, és e látogatások alkalmával újabb és újabb magyar témájú képek kerülnek fel a vásznára. Számos kiállítása volt eddig Magyarországon is. 2004-ben 50 perces portréfilm készült vele A Painter's Travel Diary – Portrait of Anton Molnar címmel, melyet a Duna TV is bemutatott. 2012-ben a negyvenedik dijon-i "Salon des artistes" díját nyerte el, 500 résztevő művészt megelőzve.
A kiállítás szeptember 13-ig látható a Pesti Vigadó VI. emeleti termeiben.